Split city (outfit post)/ Split (odjevna kombinacija)



















Again I'm posting old photos, in this case beach photos from the last summer (this year my health was so-so which resulted in almost no beach days). Nevertheless, I do really like these photographs so I've decided this is as good time as any to share them. Obviously this is a beach outfit (as you can guess from neon orange bikini straps) but this vintage LBD has served me well many times. In fact it has been washed so many times it is kind of changing its colour from black to dark grey.


Great thing about Split is that you don't have to leave the city in order to find a nice beach. All the ones in the city are really lovely and the sea is always so clean.  Still, if you want absolute piece and quiet, choosing one of Croatian islands would be the right thing to do.However, if you like cities (and some people cannot do without them), remember that there are cities that have managed to find the balance between the natural and modern....and can provide you both with the advantages of urban and natural life. Vacationing in the city is actually not a bad idea. I wouldn't complain at all if I had spend my summer in Split. This summer it was impossible because I had too many things to do, but maybe next one?

Ponovno objavljujem stare fotografije, ovoga puta prošlogodišnje fotografije sa plaže  (ove godine mi zdravlje nije bilo baš najbolje pa i nisam provela puno dana na plaži). Ipak, ove fotografije mi se sviđaju pa zašto ih ne bih podijelila? Očito je ovo kombinacija sa plažu (naračaste trake bikinija vire), ali ova nasljeđena crna haljinica često mi je dobro poslužila. U stvari oprana je toliko puta da je sada više tamno siva nego crna.

Odlična stvar kod Splita je da ne morate otići iz grada da biste našli dobru plažu. Sve plaže u gradu su stvarno pristojne i more je uvijek čisto. No, ako želite apsolutni mir najbolje otići do nekog otoka. Međutim ako želite biti u gradu (a neki ljudi ne mogu bez gradova) zapamtite da ima gradova koji su uspjeli zadržati ravnotežu između prirodnog i modernog...i mogu vam pružiti i prednosti urbanog i prirodnog života. Mislim da ljetovanje u gradu nije uopće tako loše stvar, ne bih se nimalo bunila da sam ovo ljeto mogla ljetovati u Splitu, ali imam svakakvih nekakvih obaveza pa ništa od toga za sada. Možda iduće ljeto?



Comments

  1. Lovely photos Ivana, have a wonderful day.
    Hugs!
    Dusana :-)

    www.letnedni.com

    ReplyDelete
  2. pretty dress!
    www.mrsnoone.it
    kiss

    ReplyDelete
  3. Mnogo mi se ide na hrvatsko primorje ali nekako nikako da stigne na red. Sigurna sam da je Split prelep i još sa takvom plažom gde ćeš bolje ;)
    Mnogo si slatka, kao i ta haljinica i morska frizura ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala...ove godine i ja sam ostala malo željna primorja... nekad mi se čini da bi išla na sto mjesta odjednom, a ništa da dođe na red. Zašto još nisu izmislili transportaciju pa da se možemo svi naći na kavi u par sekunda?:)

      Delete
  4. Draga moja Ivana. Divne su ti slike! Ti si meni preslatka! Haljina je divna, ja obozavam haljine sa otvorenim ledjima i valjda mi je zato i extra ta slika gde se to i vidi. Sve je super! Nekada davno bila sam u Splitu...lep grad. I hvala ti sto uvek detaljno i lepo prokomentarises na mom blogu, a Barbikinu haljinicu ipak nisam ja sila ali bi je rado nosila!

    ReplyDelete
    Replies
    1. i meni su drage haljine za otvorenim leđima...možda bi se trebala ohrabriti i sašiti jednu. U zadnje vrijeme samo šijem ogrlice od eko kože, nešto sam se sad toga uhvatila.
      Hvala na kometaru:)

      Delete
  5. Wow <3 Such amazing pictures!
    Totally in love
    xoxo

    ReplyDelete
  6. Jako lepe slike! :))
    Nedostaje mi more..

    teenfashioncorner.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Ti si stovorena da se smiješ! Osmijeh ti stvarno tako divno stoji i baš volim fotke na kojima si nasmijana od uha do uha! ;) Fotografije su divne, baš si kao sirena i haljinica ti predivno stoji! Imaš baš lijepu put!

    ReplyDelete
  8. Živjela morska kosa, uvijek najbolje izgleda :))
    Inače, baš sam jučer bila u Mostaru kroz popodne pa sam te se sjetila :)

    ReplyDelete
  9. lovely pics! the ocean looks amazing

    www.retrostreetstation.blogspot.de

    ReplyDelete
  10. Thank you so much dear Ivana for your LOVELY comments, I am sorry if i cannot visit as much as i would like
    Tonssssssssssss of love
    Always grateful to have TRUE people like you in my life
    XXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
    Replies
    1. don't worry about it and thank you so much for you comment dear angel!

      Delete
  11. Stai benissimo in queste foto, che bella la spiaggia!

    ReplyDelete
  12. Split deve essere una città molto bella, mi piacerebbe visitarla. Sei carinissima in queste foto Ivana! Buon weekend!

    ReplyDelete
  13. love these pictures they look so nice, wish I was there :( but instead I am surrounded by rain - :(

    ReplyDelete
  14. the sea is so clearand clean and all of the photos are great
    xxx
    mari
    www.ilovegreeninspiration.com

    ReplyDelete
  15. Peccato tu non sia andata potuta andare al mare quest'anno! Belle queste foto!


    35 ways to wear BOYFRIEND Jeanslb-lc fashion blog

    ReplyDelete
  16. Predobri fotografii, Izledas preubavo kako i sekogas <3 :*

    ReplyDelete
  17. I don't know what exactly is going on with you now, but I really hope that your health will be improved and everything will be alright. So next year you will have a lot of chances to visit beach and have some pleasant time on the sea shore. Those pictures are really sweet and beautiful, I love to see you smiling:) You are glowing with kindness and natural beauty, seriously.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you so much Alexandra...right now my health seems to be ok more or less and I hope it stays that way.

      Delete
  18. You look pretty and stylish, such a great place :)

    http://abdelkhalekleblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. I love these photos! That dress looks amazing :)

    thesarcasticwasian.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Super kombinacija- uvek je bolje baciti na sebe neku haljinu (preko kupaći kostim), a ne hlače i majica kao kod mene :P Plaža izgleda odlićno, a uopšte nema puno ljudi (bar kad ste to slikali). Da ne govorim o moru, kao da me zove- tako prazno izgleda ;) xx Maja

    ReplyDelete
    Replies
    1. da i meni se čini da me zove, a ovih dana oluja:)

      Delete
  21. Divne slike, preslatka si! xx
    http://beautylocation.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Preslatka si, lijepa kombinacija.
    http://christinearabela.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. So pretty, an old LBD is always great for a beach look, and the neon straps add the perfect touch!

    ReplyDelete
  24. So pretty, your dress is beautiful.
    Hope you had a fabulous time :)

    ReplyDelete

Post a Comment

All your comments mean a lot to me, even the criticism. Naravno da mi puno znači što ste uzeli vrijeme da nešto napišete, pa makar to bila i kritika. Per me le vostre parole sono sempre preziose anche quando si tratta di critiche.

Popular posts from this blog

Jadrolinija ferry ride, travelling from Split to island Hvar (outfit post)

10 STYLE LESSONS LEARNED FROM MALENA/ MONICA BELLUCCI

THE LATHE OF HEAVEN BY URSULA K. LE GUIN (BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION )

A COMMISSIONED PAINTING OF A CHAPEL IN MOSTAR: ACRYLICS ON CANVAS- TRAVEL WITH MY ART #36

EUGENE ONEGIN, A VERSE NOVEL BY A. PUSHKIN (BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION)

BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION: ROADSIDE PICNIC BY ARKADY AND BORIS STRUGATSKY

VISIT STJEPAN'S FORTRESS IN LJUBUŠKI (HERZEGOVINA) WITH ME!

THE WONDERFUL WIZARD OF OZ BY L.FRANK BAUM (BOOK REVIEW)

HAPPY INTERNATIONAL WOMEN'S DAY- 15 READING RECOMMENDATIONS!